martes, 31 de marzo de 2009

A Biblioteca Máxica, 31-03-2009

http://lh4.ggpht.com/_OZB6zqEi8cc/SdB-8NrzEyI/AAAAAAAACmk/eQ0RmgMtmm8/s640/P3300282.JPGHoxe moitos nenos pasaron pola Biblioteca Máxica.

Os mais pequerrechos andan a facer un conto precioso que Cuca retoca con Photoshop e é tan lindo que non sei se pintalo na parede da Biblioteca ou comelo.

No recreo moitos nenos de 5º foron facerme unha visita, como de costume, e dixéronme que xa teñen moitos contos feitos.

Cecilia e Marcos xa me deron dous contos pero sen ilustrar así que si queredes podedes ilustralo vós para non ter que facelo eu... e que como non me gusta nada debuxar!...

En fin, está moi ben traballar rodeada de libros, pinturas e nenos.

A propósito, onte chegaron dous nenos novos, de Marrocos, ao cole. Un chámase Ibrahim e está na clase de Cuca. O seu irmán vai a 4º de primaria. Hoxe chegou tamén outro neno novo, que se chama Zacarías e tamén está en 4º de primaria.

Benvidos!

Zoraida, a orientadora do cole, estaba hoxe ensinándolle o cole a Zacarías. Dá gustiño ver cando xente coma ela, tratan con tanto cariño aos nenos.

Estes son os contos de Cecilia e Marcos:

As Espías Barrendeiras contra o Lobo Feroz

Érase unha vez, nas Vegas, no ano 2009, unhas espías barrendeiras chamadas Brancaneves e Carapuchiña.

Enteráronse que os sete enaniños secuestraron a avoíña para o Lobo Feroz.

Brancaneves e Carapuchiña colleron as cousas de espías e marcharon en busca da avoíña. Sabían que sería unha misión arriscada.

Entraron na mansión do lobo feroz, pasaron os controis de seguridade e chegaron á sala onde estaba o lobo.

Xusto antes de entrar, apareceron os sete ananiños. Carapuchiña e Brancaneves, tras unha inmensa loita, venceron ao lobo e rescataron á avoíña.

Marcos, 5º B




---ooOoo---




Alicia no país das ¡loucuras!

Esta era unha señora maior, mellor dito, bastante vella e tamén tola, estaba rematadamente tola, e aínda encima, dicía que se chamaba "Alicia no país das marabillas". Ela non se conformaba con ser nin Alicia nin Xoana, que va! E por iso a xente chamábaa "Alicia no país das loucuras". Todo comezou un día cando viu a película de Alicia no país das marabillas e, como ela tiña uns gustos moi parecidos á señora tola da pementa... Decidiu chamarse así, porque a ela tamén lle gustaba botar pementa pola casa. Pero ela non tiña un bebé de verdade, se non que o seu era de plástico. Unha das súas loucuras mais grande foi... Unha vez, pola noite, entrou nos grandes almacéns e... a que non sabedes o que fixo! Nos ventiladores de aspas, por encima das aspas comezou a botar e botar pementa, pementa e máis pementa en pó, para que , ao días seguinte, ao abrir os almacéns, cando os ventiladores comezaran a funcionar a pementa caería e entraría a pementa nos fouciños da xente e comezarían a esbirrar todos os clientes e empregados e así xa non lle gustarían a ninguén eses almacéns.

Cecilia Ramil López, 5ºB

Veña, animádevos a participar!

lunes, 30 de marzo de 2009

Escuela Pablo Picasso de A Coruña

El pasado viernes, 27 de Marzo, Carmen estuvo en la Escola de Arte e Superior de Deseño "Pablo Picasso" de A Coruña para hacer una de sus jornadas de Pintura en Acción. Al final tuvo que ser media jornada, porque por la tarde cerraban la escuela y además teníamos que estar en Ferrol de vuelta a las 4,30. Estuvimos en el taller de Vaciado y Moldes, con Gerardo, y en el de Dorado y Policromía, con Inma Souto y sus alumnos.

click to closeCarmen volverá a completar esta acción con otra media jornada en cuanto pueda. Así pintará en algunos talleres, que quedaron pendientes, especialmente el de forja, que tan amablemente fue ofrecido por José Romero, y el de Dibujo Artístico, de Vanesa Díaz.

La galería completa de fotos se puede visitar aquí:

www.carmenmartin.com/proy/pea/2009/03

Lo cierto es que los talleres de esta antigua escuela de Artes y Oficios daría para hacer muchas jornadas de Pintura en Acción: forja, madera, policromía, fotografía, vaciado, piedra, dibujo... más cada uno de los rincones, llenos de estatuas de escayola, algunas de ellas centenarias, sugieren mil temas para cuadros.

Es una pena que muchos de estos talleres acaben desapareciendo, por esta manía de convertir todo en teoría que les ha entrado últimamente a los políticos con los estudios de los oficios.


A Biblioteca Máxica, 27-03-2009

Estes son os novos engadidos ao mural:

 
 
Posted by Picasa

miércoles, 25 de marzo de 2009

Pintura en Acción: Viernes en la escuela Pablo Picasso de Coruña

http://static.panoramio.com/photos/original/11324490.jpgEste viernes Carmen estará pintando desde las 9 de la mañana en la Escola de Artes Plásticas e Deseño "Pablo Picasso" de A Coruña.

Hoy mismo hemos ido allí a ver las aulas y hablar con los profesores para concretar los detalles.

Muchas gracias al director y a Jorge Llorca por ayudarnos a organizar todo.

VEDUTE (per tempi di crisi)

http://lh6.ggpht.com/_OZB6zqEi8cc/R2a5NqlpGhI/AAAAAAAAAks/9ZrJyB-cN-w/pa0701_19.jpgA veces Mapo, el dueño del Zucre, nos avisa de que tiene un espacio libre -esta cafetería es hoy por hoy uno de los sitios más constantes en cuestión de exposiciones- y entonces pensamos algo para poner allí.

Hemos decidido, tras aplazar para el verano una exposición mía, que podíamos hacer una exposición conjunta, pues hacía ya mucho que no teníamos ninguna. Y dicho y hecho, ayer por la noche la montamos.

Esta es la nota de prensa que hemos enviado hoy, anunciando que mañana inauguramos, Carmen y yo, una exposiciónen la Cafetería Zucre:


Mañana a las 11,30 se inaugurará, en la Cafetería Zucre (Magdalena, 170) la exposición "VEDUTE" (PER TEMPI DI CRISI) de los artistas Carmen Martín y Anxo Varela, dos de los fundadores del Hartismo (http://www.hartismo.com)

La exposición pretende ser una ayuda para estos tiempos de crisis. Ayuda porque recrea la vista con "vedute" (vistas) de diferentes lugares de Galicia, y porque además los cuadros tienen precios asequibles.

El objetivo principal del Hartismo es acercar el arte contemporáneo al público, sacarlo del ostracismo al que ha sido relegado por un sistema que prima el sensacionalismo por encima del talento. Mientras en los reportajes sobre arte aparece un señor ante una gran bosta de elefante, los pintores deben hacer de marchantes, enmarcadores, galeristas y hasta críticos para conseguir que la gente sepa que poseen un estudio y que siguen pintando. Y, paradógicamente, el gran público busca la pintura, y no las bostas. Extrañamente, la mayor parte de la gente de a pie considera que una gran bosta de elefante es... pues una gran bosta de elefante.

Por eso, los Hartistas, como hoy Carmen y Anxo, llevan la pintura a todas partes, para que se pueda ver, y disfrutar. Y si no hay galerías ni salas disponibles, no se quejan por los rincones: se atreven a llevar la pintura a la calle, a las cafeterías, o a donde haga falta. El arte posee dignidad de por sí, no necesita que lo arropen con catálogos ni discursos graves, ni siquiera con la bendición de los centros culturales. Un buen cuadro no dejará de serlo porque se exponga junto a una taza de café o en un callejón.

Así que, si queréis VER pintura, lo que Carmen Martín y Anxo Varela, dos de los fundadores del Hartismo, hacen, tenéis a partir de mañana a las 11,30 una cita en Cafetería Zucre, en Ferrol.

El arte es de todos.


Para más información:

www.carmenmartin.com
www.anxovarela.com
www.hartismo.com
http://carmova.blogspot.com
http://anxova.blogspot.com

info@carmenmartin.com
anxova@gmail.com
info@hartismo.com


A Biblioteca Máxica, 26-03-2009






martes, 24 de marzo de 2009

Vai indo o conto...

É moi bonito este traballo dentro do cole.

Traballar rodeada de xente, que fai as súas cousas, pero ao mesmo tempo poder estar aillada traballando, encántame. Oílos e sentir que son diferentes as súas maneiras, os seus ires e vires, faite notar máis forte a importancia dalgunhas cousas. E tamén o paso do tempo, como ocupamos os humanos os días, como aprendemos pouco a pouco e sen percibilo.

Hoxe pintei ao señor barbudo, unha ilustración do século XVIII e que realmente é tan moderna que parece mentira. Na súa barba anidaron unhas aves e el parece que quere quitalos de enriba. É misteriosa.

Cada día, ademais de ilustrar libros con moito detalle teño que preparar outros para futuros días, ou preparar fondos e hai tanto que poder facer, e tan sabroso, que non deixo de sentirme leda e que estou facendo todo o que mellor podía facer, porque mellor xa non se pode sentir unha.

Tamén empecei o conto do "coelliño branco" de Kalandraka, unha versión en branco e negro da carapuchiña vermella, pero con algo de terror. A balea xa ten ollo e casi pode nadar...

Biblioteca Máxica, 25-03-2009




sábado, 21 de marzo de 2009

A "Biblioteca Máxica" no Diario de Ferrol, 21-03-2009

FOMENTAR LA LECTURA

Una biblioteca mágica en el colegio Ibáñez Martín


Carmen Martín plasmó sus primeros dibujos en el mural a lo largo de esta semana

REPORTAJE DE MARTA QUINTEIRO

La pintora ferrolana Carmen Martín se ofreció hace unos meses a la dirección del centro para elaborar un mural en su biblioteca. Esta semana, el proyecto se ha convertido en realidad, y la artista ya ha plasmado sus primeros dibujos en el colegio de Recimil.

Trabajar por amor al arte no es, en la actualidad, una práctica muy extendida entre los ciudadanos, y menos en tiempos de crisis. Pero para la pintora Carmen Martín el hecho de pintar de balde tiene mucho que ver con su manera de desempeñar su oficio, ya que considera que salir del taller y que la gente vea cómo pinta tiene una connotación reinvindicativa. “Es mi forma de demostrar que los pintores que utilizamos el pincel también podemos ser contemporáneos y seguimos trabajando, aunque no seamos artistas conceptuales ni expongamos en los mejores espacios”, aseguró.

Partiendo de esta idea, la pintora ferrolana se ofreció hace unos meses al CEIP Ibáñez Martín para elaborar un mural que rodeara la futura entrada de la nueva biblioteca -ya que el centro pretendía cambiar la ubicación de la actual- y sin cobrar por ello, ya que tan sólo solicitó al colegio que le financiaran el material necesario, como pueden ser las pinturas y los pinceles. Tras varias conversaciones con el equipo directivo, el proyecto fue aprobado en el Consello Escolar a finales de 2008 y en el mes de diciembre Carmen comenzó a preparar los bocetos que esta semana empezó a plasmar sobre la pared del colegio de Recimil.

El mural, que ocupará una superficie de unos 45 metros cuadrados, representará una gran estantería llena de libros en la que la artista dará vida a cuentos y a libros de texto de las diversas materias integradas en el currículum escolar. Además, en la obra de Carmen Martín también tendrán cabida las fiestas populares que se celebran en el colegio a lo largo del curso, como el Entroido, el Magosto o la Navidad, y todo aquello que cualquier profesor, padre o alumno desee aportar. “Es una ilustración gigante en la que cuanta más gente participe, mejor”, aseguró la pintora. Así, por ejemplo, esta semana decidió incluir en el mural el cuento de “Los tres ositos”, ya que los docentes lo consideraron conveniente, al ser una historia muy utilizada en las aulas de los más pequeños para explicar los tamaños.

La mayoría de los libros dibujados aparecerán abiertos y muchos de ellos lo harán volando por el mural; otros subirán por la escalera y de algunos saldrán los protagonistas del cuento.

El objetivo no es otro que el fomento de la lectura entre los niños y animarlos a visitar la biblioteca del centro más a menudo. De ahí también que se haya decidido denominar a la nueva sala de estudio la “Biblioteca Máxica”, un nombre sugerente y que, tal y como pensaban, funciona, ya que los niños lo retienen con facilidad.



miércoles, 18 de marzo de 2009

Primeiros debuxos

Hoxe, mércores, Carmen esbozou xa a case totalidade do pano inferior (1ª fase) do mural. Aquí a tedes atarefada, dándolle textura á cola dunha balea que está a sair dun libro. Isto promete!



lunes, 16 de marzo de 2009

A Biblioteca Máxica - fondos

Hoxe estivemos no colexio dando os fondos de pátinas acrílicas. O traballo comeza a encherse de cor!
http://lh4.ggpht.com/_OZB6zqEi8cc/Sb7GpwqmOAI/AAAAAAAACZE/68PXkpqFMxM/mural01.jpghttp://lh5.ggpht.com/_OZB6zqEi8cc/Sb7GkGl2W5I/AAAAAAAACY8/I7dNQsLnDQQ/mural02.jpghttp://lh6.ggpht.com/_OZB6zqEi8cc/Sb7GudgCh9I/AAAAAAAACZM/pvL8RDLNFho/mural03.jpghttp://lh4.ggpht.com/_OZB6zqEi8cc/Sb7GyYrs1MI/AAAAAAAACZU/WQAICM5V9LQ/mural04.jpg

Gatos-pez

http://www.carmenmartin.com/blog/images/sueltas/monicagatitosmarzo.jpg

domingo, 15 de marzo de 2009

Mural "A Biblioteca Máxica" no CEIP "Recimil" - Proposta de Fina Nebril, mestra de 2º

http://www.carmenmartin.com/blog/zong/p_fina_nebril/proposta.jpgFina, animoume moito a túa carta, e máis aínda porque non estaba certa de que os profesores fixesen súa esta iniciativa tan axiña.

O que propós paréceme moi interesante e quero que saibas que por suposto que a terei en conta, xa que a Biblioteca Máxica é un lugar no que ler o que a todos os do colexio nos gusta: nenos, profes e pais. Como ben dis, quere ser un proxecto conxunto do centro.

Nesta semana xa comezarei a pintar cousas máis concretas. O contido do mural xa está moi madurado, sobre todo a distribución dos libros pintados.

Na escaleira irán ademais dos libros sobre arte outras moitas cousas. Este é, resumindo, o plan reitor do proxecto:

Muro da Biblioteca (1ª fase):
  • Contos populares, infantís, xuvenís...
  • Coñecemento do medio
Escaleira (2ª fase):
  • Matemáticas
  • Idiomas (galego, español, inglés, francés...)
  • Música
  • Ximnasia (deportes)
  • Arte (arquitectura, pintura, escultura...)
A túa proposta é chulísima e o que pensei foi meter unha personaxe (talvez o "coelliño branco" ou un "rato de biblioteca") que vaia saltando de actividade en actividade das que ti propuxeches:
  • o Magosto
  • o Samaín
  • o Nadal
  • o Entroido
  • a Primavera,
  • etc...
E así tamén os nenos poden "xogar" a ir buscando no medio dos libros esa personaxe que representa a celebración popular de cada tempada. Que che parece?

De novo quero darte as grazas, Fina, por facer unha proposta tan túa, e tamén tan interesante e chea de ilusión. Isto vaise animando...

lunes, 9 de marzo de 2009

Mural da Biblioteca: proxecto "Contos con Arte"

Estas son as imaxes seleccionadas para o proxecto "Contos con Arte", para "A Biblioteca Máxica".

A idea é que participen todos os cursos. Desde os de 3 anos ata os de 6º de primaria, todos os cursos farán contos relacionados cun período histórico. Eu propoño unha obra de arte de cada un dos períodos históricos. De cada curso será seleccionado un só conto (9 contos en total), polo que será preciso facer un concurso ou unha selección por cada curso.


Os mestres e mestras terán todo o resto do curso para artellar os exercicios e organizar o concurso. Os 9 contos seleccionados (un por cada curso) serán representados na segunda fase do mural, que  será abordada no verán, durante as vacacións.

Os contos deberán estar ilustrados polos nenos e nenas. Cos máis pequenos, loxicamente as historias non levarán textos. O número de páxinas pode ser libre, pero no mural só constarán, como moito catro páxinas para facer posíbel a lectura desde lonxe.

As historias dos contos, loxicamente, inspiraranse nas imaxes, pero moi libremente.

Estas son:


http://lh5.ggpht.com/_OZB6zqEi8cc/SbRbtww1dQI/AAAAAAAACWY/ixaL-QEWWtQ/01.jpg
3 anos – Prehistoria. Bisontes de Altamira

http://lh5.ggpht.com/_OZB6zqEi8cc/SbRbt6J9-cI/AAAAAAAACWg/45GmhrbqFGs/02.jpg
4 anos – Idade Antiga. Pintura exipcia: pintura mural da tumba de Nebamon

http://lh5.ggpht.com/_OZB6zqEi8cc/SbRbuHBYxjI/AAAAAAAACWo/zP8x80Uvmlc/03.jpg
(pulsa na foto pequena para ampliar):
http://lh5.ggpht.com/_OZB6zqEi8cc/SbRbuUrHarI/AAAAAAAACWw/I5DGYkL-VXU/03b.jpg
5 anos – Idade Media. Giotto: San Francisco de Asís predicando aos paxaros

http://lh5.ggpht.com/_OZB6zqEi8cc/SbRbu6qhF1I/AAAAAAAACW4/EnqUgmSORx4/04.jpg
1º primaria – Renacemento. Quinten Massys: A Duquesa Fea

http://lh6.ggpht.com/_OZB6zqEi8cc/SbRc2hMTcLI/AAAAAAAACXE/PAeJ0rof71w/05.gif
2º primaria – Barroco. Caravaggio: A Medusa

http://lh3.ggpht.com/_OZB6zqEi8cc/SbRc3o0EIsI/AAAAAAAACXU/IYKuFx-flIo/06.jpg
3º primaria – Neoclasicismo. Goya: Caprichos, no. 38: Brabisimo!

http://lh4.ggpht.com/_OZB6zqEi8cc/SbRc30igpzI/AAAAAAAACXc/K7e9bHrbOK8/07.jpg
4º primaria – Século XIX. Mary Cassatt: Vacacións de verán

http://lh3.ggpht.com/_OZB6zqEi8cc/SbRc4GH6YPI/AAAAAAAACXk/n12IOw173RE/08.jpg
5º primaria – Século XX. Picasso: Acróbata con balón

http://lh4.ggpht.com/_OZB6zqEi8cc/SbRdNN-XfcI/AAAAAAAACXs/Z6kklDWWktY/09.jpg
6º primaria - Arte actual. Freud: Autorretrato (Reflexo con dous nenos)

domingo, 8 de marzo de 2009

Fotos de las acciones de Coruña

click to closeEste año Carmen dedica Pintura en Acción a la ciudad de A Coruña. Por ahora ha pintado en exteriores (galerías enlazadas a continuación):

click to closeEn Enero tuvimos que buscar refugio contra la lluvia. En Febrero hizo sol, aunque pasamos algo de frío. De hecho Carmen se acatarró. Carmen decía, bromeando, que en realidad estábamos haciendo una performance, porque con el último cuadro, tuvo que ponerse en un paso muy estrecho, e impedía realmente el paso. La mayoría de la gente era amable y simplemente esquivaba a Carmen saliendo un momento de la acera hacia la carretera, que no tenía un tráfico tan loco. Pero en otros casos ponían malas caras o directamente se quejaban en voz alta, haciendo eso tan típico de mascullar entre dientes haciendo como si no estuviéramos oyendo.

click to close

Un conceptual no pintaría un cuadro, simplemente interrumpiría el paso y grabaría a la gente enfadada, "para hacer reflexionar sobre el estrés de las ciudades" o algo por el estilo. Eso sí, haría un gran despliegue de medios, con vallas del Concello y gran seguimiento mediático. No pintaría nada, no haría ningún trabajo ni pasaría frío. Y seguramente, aunque molestase mucho más, poca gente se atrevería a quejarse. Curioso.


Primera pintura en el mural del CEIP "Recimil"

http://www.carmenmartin.com/enca/bimx/mural060309_01.JPGhttp://www.carmenmartin.com/enca/bimx/mural060309_03.JPGhttp://www.carmenmartin.com/enca/bimx/mural060309_04.JPGhttp://www.carmenmartin.com/enca/bimx/mural060309_05.jpgYa comenzamos los trabajos del mural. Lo primero fue tapar con papeles el zócalo, proteger el suelo con plásticos, etc, y dar pintura blanca sobre el pladur y la escayola del muro. Aquí estamos Carmen y yo haciendo de pintores de brocha gorda.El lunes Carmen ya comenzará a hacer veladuras de pátinas de colores, que servirán de base para el mural en sí.
http://www.carmenmartin.com/enca/bimx/mural060309_02.jpg

Seguir por e-mail